سبکهای اینترنتی، سبک های غربی سلبریتی ها، سبک احیایی از انتهای قرن 20 و شروع قرن 21

0

ما امروزه در حال تجربه کلی از مصرف گرایی ستارگان مشهورهستیم اما این پدیده به قرن 21 منحصر نبوده ونیست در دهه 1930 هالیوود و ستارگانش تاثیری چشمگیر برمدهای زمان خود به جا گذاشتند در نتیجه این امر استودیوهای فیلمسازی به تبلیغ و ترویج کپی های البسه محبوب و پرطرفدار دست زدند و مجله هایی که به کپی برداری از سبک های روی پرده اختصاص یافته بودند ، محبوب شدند . اینترنت به روند رشد صنعت مد سرعت بخشید و از این طریق سلبریتی ها با استفاده از شهرتی که داشتند برند ها رو احیا و معروف کردند همچنین در این مسیر طراحان لباس این سلبریتی ها به شهرت وثروت رسیدند .

مقدمه:

صنعت مد و فشن یکی از صنایع بسیار مهم و پر رونق و فراگیری است که در دهه های اخیر بسیاری افرادرا به خود جذب کرده و در آن فعالیت دارند رویکرد سبک های اینترنتی و غربی بر مبنای طرحهای جذابی است که طراحان مطرح دنیا بطور خلاقانه و خاص برای افراد مشهورسلبریتی ها طراحی و اجرا میکنند تا از این طریق بتوانند برند خودرا تثبیت کرده و به شهرت رسند همانطور که میدانیم سلبریتی ها علاوه بر فعالیت در کارهای هنری خویش در زمینه  مد و فشن نیز تاثیرگذارند به این نحو که با انتخاب صحیح طراح لباس ، لباسی خاص و ویژه در موقعیتهای مختلف کاری و اجتماعی برای خود برمیگزینند که در این مورد نیز موفق و پیشرو هستند و افراد بسیاری از ایشان الگو وتاثیر میگیرند همچنین توسط فضای مجازی و دیجیتال مارکتینگ هم این لباسها و برندها و طراحان آنها براحتی و وضوح برای افراد بسیاری شناسانده شده و دیده میشوند . در این مقاله به سبکها احیایی از انتهای قرن 20 و شروع قرن21 میپردازیم وهمچنین به طراحان مد مطرح ،لباسها و سلبریتی و برندهای آنها میپردازیم.

اینترنت در زمینه تجارت وفرهنگ مد دگرگونی های بنیادین ایجاد کرده است شیوه خریداری اطلاع رسانی وتبادل نظر درباره مد به فرآیندی دموکراتیک تر تبدیل شده است که بموجب آن موقعیت ، سن و سال ، قدرت مانور یا میزان تجربه در عرصه مد سد راه مشارکت افراد نمیشوند ، پیشرفت های تکنولوژیک دسترس پذیری تجارت الکترونیک ، نوآوری ، برقراری دموکراسی ، بلاگ مد ، فروشندگان دیرینه و رسمی مد در ابتدا نسبت به مزایای خرده فروشی آنلاین بدگمان بودند تاکید گذاری مبنی براین فرضیه که خرید لباس یک تجربه حسی ولذت بخش است واینکه پیش از خریداری باید بتوان لباس ها را لمس کرد همین طرزتفکر مانع توسعه اولیه تجارت الکترونیک مد شد امروزه اینترنت از چنان قدرت و اقتداری برخوردار شده است که مترقی ترین فروشنده مد در بریتانیا شرکتی است که مطلقا بدون حضور در “های استریت” و فقط به شکل آنلاین  وجود دارد . گذشته از این ، اینترنت دموکراسی را درعرصه “مشارکت در فرهنگ مد ” برقرارساخته است بلاگ مد که از طریق آن هرکسی میتواند وبسایت خود را راه اندازی کند و دیگران را از سلائق و اکتشافات ومشاهدات خود در عرصه لباس وخیاطی مطلع سازد و فرصت به آنانی قرارداده که در گذشته به سبب قالب های سنتی رسانه های مد به حاشیه رانده شده بودند.

فروشنده مدآنلاین:   

این سایت در سال 2000 ناتالی مسه نت راه اندازی کردکه ازشوی وگ بریتانیا بعنوان “دگرگون کننده شیوه خرید لباس های مارک دار ” مورد ستایش وتقدیر قرارگرفت منطق عموما رایجی که فروش البسه خاص و گران قیمت از طریق اینترنت توجیه ناپذیر میداند به چالش کشید و همچنان به نوآوری وپیشبرد بازار دراین زمینه ادامه می دهد.

احیای برند:

احیای برند های قدیمی و کمتر سودآورمد علاوه بر آن که خصوصیت بارز قهقرایی و تکه تکه پست مدرن بشمار میرود بعنوان نشانه ای از هزینه های کلان مورد نیاز بمنظور رسمیت بخشیدن نام یک طراح جدید در جریان دهه گذشته بمیزانی بی سابقه سرعت گرفته است از تحسین برانگیزترین سالهای مد قرن 21 تبدیل ساخت . نیکلا گسکیر مدرنیست درمقام مدیرخلاق “بالسیاگا” سبب شد سالنی که زمانی بانفوذترین موسسه طراحی مدولباس پاریس بود کامیابی های خود را تکرار کند و ابتدا احیا روشا در2005 و سپس نینا ریچی در سال 2007 درسایه حمایت الویه تسکان ،طراح جوان بلژیکی به شکل موفقیت آمیزی به انجام رسید با وجود این دربرابرهرموفقیتی ناکامی های فراوان وجود دارد به سبب تعصب بیش از حد کسانی که همیشه نسخه اولیه «بیبا» دوست داشتنی ترین مارک بریتانیایی را تجربه کرده بودند تلاش های مکرری که بمنظور احیا و رواج دوباره آن انجام گرفت با شکستهای پیاپی مواجه شد و برباد رفت این گرایش به سمت احیای برندهای قدیمی در شرایطی ادامه دارد که احتمالا پرسش هایی را در رابطه با آینده صنعت مد برمی انگیزد.

تاثیرگذارترین و مهم‌ترین مدل‌های لباس در هر دهه از قرن بیستم

۱۹۰۰: لباس‌های خم شونده و انعطاف پذیر

در دوران ملکه ویکتوریا لباس‌های پوشیده و ناراحت در حال آزار دادن خانم‌ها بودند و هیچ راه نجاتی از آن‌ها متصور نبود و لباس‌های زیر تنگ موسوم به کرست با فشار زیاد سعی داشتند فرم ساعت شنی را به اندام زنانه تحمیل کنند.  اما با مرگ ویکتوریا و شروع دوران شاه ادوارد هفتم در ۱۹۰۱ سبک خاصی از لباس‌های زیر معرفی شد که به کرست‌های انعطاف پذیر و سالم موسوم شد. اما این لباس‌های زیر از نظر راحتی تفاوت زیادی با مدل‌های قبلی نداشتند و سالم‌تر هم نبودند. اما معرفی این مدل راه را برای حذف کرست از لباس‌های زنانه و استفاده از لباس‌های معمولی و راحت فراهم کرد.

۱۹۱۰: دامن‌های جمع شونده یکی از مهم‌ترین مدل‌های لباس

پس از حذف کرست و استفاده بانوان از لباس‌های راحت‌تر، به تدریج لبه دامن‌ها بالاتر رفتند و خانم‌ها به جای پوشیدن دامن‌هایی که روی زمین کشیده می‌شدند از دامن‌های کوتاه‌تر که تا مچ پا می‌رسیدند استفاده کردند. در این زمان پل پوآرو طراح معروف تاثیر گذار فرانسوی سبک خاصی از دامن‌ها را ابداع کرد که به دامن هابل معروف شدند. این دامن‌ها در قسمت بالا گشاد بودند اما در قسمت پایین و روی ساق پا جمع و تنگ می‌شدند. خوشبختانه این مدل عجیب مدل زیادی دوام نیاورد اما تاثیر آن در لباس‌های دوره‌های بعد به خوبی مشهود است.

۱۹۲۰: استایل فلاپری یکی از اثرگذارترین سبک‌های لباس

سبک فلاپری را می‌توان شاخص‌ترین سبک دهه ۱۹۲۰ برشمرد و هر جا که لباس‌هایی با کمر گشاد و افتاده و اکسسوری‌ها تزئینات پردار و منجوق‌دار مشاهده شود ما بلافاصله به یاد این دهه و سبک خاص آن می‌افتیم. سبک فلاپری یکی از مهم‌ترین مدل‌های لباس در قرن بیستم بود که تاثیر زیادی روی کارهای طراحان معروف مثل کوکو شانل و ابداع لباس کوتاه مشکی زنانه داشت، لباسی که باعث شد رنگ مشکی به جای رنگ عزاداری و رنگ مخصوص بیوه‌ها به یک رنگ شیک و خاص تبدیل شود.

۱۹۳۰: برش اریب پارچه یکی از مهم‌ترین مدل‌های لباس

در دورانی که آمریکا با بحران و رکود اقتصادی بزرگی درگیر بود پرده سینما محلی برای فرار از مشکلات اقتصادی به شمار می‌رفت. در این دوران ستارگان بزرگی مثل بتی دیویس، جین هارلو و جوآن کرافورد با لباس‌های زیبای خود در فیلم‌ها می‌درخشیدند، لباس‌هایی مثل کت و دامن‌های شیک و لباس‌های شب بلند و روان که باعث محبوبیت طراحی‌های مادلین ویونه در این دوره شدند. مادلین ویونه مبدع برش اریب در لباس‌ها است، برشی که باعث می‌شد پارچه روان‌تر و نرم‌تر شود و به حالتی جذاب روی تن بایستد.

۱۹۴۰: لباس‌های زیر و تبدیل شدن آن به مهم‌ترین مدل‌های لباس

جالب است بدانید که ست لباس زیر زنانه و یا لباس شنای دو تکه موسوم به بیکینی تاریخچه‌ای طولانی دارد و به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. در سال ۱۹۴۳ دولت آمریکا پارچه را جیره بندی کرد و کمبود پارچه علت به وجود آمدن لباس‌های شنای دو تکه شد. سه سال بعد یک طراح فرانسوی به نام لویی رئارد لباس‌های زیر را به شکلی که ما امروز می‌شناسیم معرفی کرد و نام آن را بر اساس آزمایشات هسته‌ای آمریکا؛ بیکینی نام گذارد. البته چندین دهه طول کشید تا این مدل توسط مردم پذیرفته شود و مورد استفاده عمومی قرار بگیرد.

۱۹۵۰: معرفی سبک جدید به عنوان یکی از مهم‌ترین مدل‌های لباس

در سال ۱۹۴۷ کریستین دیور فرم جدیدی از لباس زنانه را ابداع کرد که به New Look موسوم شد. در این سبک، کمر لباس تا حد ممکن باریک طراحی می‌شود و دامن لباس هم پر و چین‌دار و از جنس تافته چند لایه تهیه می‌شود. این سبک واکنشی در مقابل سبک محدود و صرفه جویانه دوران جنگ بود و تنها میان قشر ثروتمند محبوب نشد بلکه زنان طبقه متوسط هم به آن علاقه نشان دادند چون New Look نمادی کامل از زنانگی بود و با سبک زندگی آن دوره تطبیق کاملی داشت.

۱۹۶۰: دامن‌های کوتاه و انقلابی در دنیای مد و فمینیسم

گفتیم که از آغاز قرن بیستم دامن‌های زنانه روز به روز در حال کوتاه شدن بودند و در دهه ۱۹۶۰ ماری کوانت کوتاه‌ترین دامن‌هایی را که مردم تا آن زمان دیده بودند در بوتیک خود در لندن معرفی کرد. این دامن‌ها با واکنش‌های شدیدی از طرف جامعه مواجه شدند و مخالفان و موافقان زیادی داشتند، این سبک با عصر فضا و فوتوریسم آن دوره هم همزمان شد و دامن‌های متالیک و چند رنگ کوتاه با تکنولوژی جدید به تولید رسیدند و دنیای مد را دچار تغییر و تحول بزرگی کردند.

۱۹۷۰: معرفی کفش‌های لژدار به عنوان یکی از مهم‌ترین مدل‌ها

با شروع دهه هفتاد شلوارهای جین روز به روز گشاد‌تر می‌شدند و همزمان کفش‌ها هم ارتفاع بیشتری می‌گرفتند. این سبک که به سبک دیسکو معروف بود محبوبیت زیادی میان جوانان پیدا کرد و چهره مد را دگرگون کرد. در حالی که در آن سوی اقیانوس در شهر لندن طراحان دیگری مثل ویوین وست وود و مالکوم مک لارن با معرفی تیشرت‌های طرح‌دار و دامن‌های چهارخانه کوتاه پیلی‌دار سبک متفاوت و خاصی را دنبال می‌کردند.

۱۹۸۰: لگینگ و ساپورت یکی از مهم‌ترین مدل‌های لباس

تنها لباسی که از دهه ۱۹۸۰ تا کنون بدون تغییر باقی مانده و از محبوبیت آن کاسته نشده است شلوارهای کشی تنگ موسوم به لگینگ و ساپورت هستند. این شلوارها همزمان با تولید انبوه پارچه‌های اسپندکس (نوعی الیاف با قابلیت کشسانی بسیار بالا) تولید شدند و برای ورزش و گرم نگه داشتن پاها همراه با گرمکن ورزشی و کاپشن مورد استفاده قرار می گرفتند. در کنار این شلوارها، کت‌ها و ژاکت‌های اپل‌دار هم مدلی بودند که محبوبیت فراوانی پیدا کردند و به سبک شاخص این دوره تبدیل شدند.

۱۹۹۰: سبک مینیمالیسم یکی از مهم‌ترین مدل‌های لباس

در دهه ۹۰ میلادی سبک جوان پسندانه سبک غالب طراحی لباس بود و در این دوره طراحان جوانی مثل مارک جیکوبز پا به عرصه گذاشتند که شناخت خوبی از سلیقه جوانان آن دوره داشتند. در این زمان در کنار شلوارهای گشاد و طرح‌های گلدار که محبوبیت زیادی پیدا کرده بودند سبک مینیمال و ساده از مهم‌ترین مدل‌های لباس به شمار می‌رفت. لباس‌های ساده تنگ و کوتاه و تاثیر سبک هیپ هاپ فشن را در دهه ۹۰ میلادی شکل داد و به دوره بعدی منتقل کرد.

۲۰۰۰: ست لباس راحتی به عنوان یک لباس سطح بالا

ست لباس راحتی مثل بلوز و شلوار و سوییشرت و شلوار لباس‌هایی بودند که تنها در این دوره به عنوان لباس‌های شیک و سطح بالا به کار رفتند و ستارگانی مثل پاریس هیلتون و جنیفر لوپز در محبوبیت آن‌ها نقش داشتند. تیشرت‌های گرافیکی (تیشرت “طرفداران “آنیستون” و “جولی”) ، بلوزهای کوتاه و کلاه‌های کاسکت شیک جزو محبوب‌ترین لباس‌های دهه ۲۰۰۰ بودند که البته عمر طولانی نداشتند و پس از مدتی به فراموش سپرده شدند.

۲۰۱۰: سبک ورزشی سطح بالا یکی از جدیدترین مدل‌های لباس

حال که هشت و نیم سال از این دهه می‌گذرد و تقریبا در دوران پایانی دهه ۲۰۱۰ به سر می‌بریم بهتر می‌توانیم به گذشته نگاه کنیم و ترندهای غالب این دهه را تشخیص دهیم. همان طور که می‌دانید در این دهه شلوارهای جین تنگ بسیار محبوب بودند و علیرغم تبلیغات زیادی که برای فراموش شدن این مدل‌های لباس انجام شد اما از محبوبیت آن‌ها کاسته نشد. در کنار این مدل، سبک ورزشی سطح بالا Athleisure که ارتباط نزدیکی با سبک نورمکور Normcore دارد به عنوان مهم‌ترین مدل‌های لباس این دهه شناخته می‌شوند. در این زمان همه ما می‌توانیم با کفش‌های کتانی شیک خود در شهر گردش کنیم و احساس راحتی کافی داشته باشیم. در این شرایط واقعا چه کسی دوست دارد به گذشته برگردد؟

درخشش ناگهانی سلبریتی ها در دهه دوم قرن 21

ستارگان مشهور پیشوایان عرصه لباس پست مدرن بشمار میروند سلسله مراتب سنتی که بموجب آن مردم در پی تقلید والگوبرداری از مدهایی بودند که طبقات ثروتمند طراحی و به تن میکردند امروزه در هم شکسته ودرعوض آرمان ها ما بر تصویر ستارگان مشهور متمرکزشده اند بدنه تجاری با هدف سود جستن از چنین جذبه و کششی نسبت به سبک ستارگان مشهور بنا شده است امروزه بسیاری از چهره های سرشناس با قراردادن نام خود بربرندها به شهرت و اعتبار خود افزوده اند برخی به سبب قدرت تشخیصشان در انتخاب سبک ، معروف شده اند واعتبار آنها درعرصه پوشاک به تکمیل موفقیتشان کمک کرده محصولاتی نظیر برند “بیتن ” سارا جسیکا پارکر متعلق به شرکت امریکائی ” استیواند بری” در حد و انتظار مصرف کنندگان نیستند.

در همه جای دنیا سلبریتی‌ها از شهرت و نام خود برای درآمدزایی بیشتر استفاده می‌کنند. یکی از راه‌های درآمدزایی شخصیت‌های مشهور در تمام زمینه‌ها از جمله بازیگری، مد، رقص، و ورزش ایجاد یک برند به نام خودشان است تا با بهره‌گیری از اسم و شهرتشان، بیشترین تبلیغات را برای کالای تولیدی‌شان انجام دهند. سلنا گومز، الیزابت تایلو، آنتونی باندراس، جنیفر لوپز، کتی پری، کیم کارداشیان، لیدی گاگا، جاستین بیبر، مایکل جردن، مدونا و….. از جمله سلبریتی‌هایی هستند که تا کنون برندهای مخصوص خود را ثبت کرده‌اند. به این ترتیب هربار که بازیگری مثل جنیفر لوپز فیلمی بازی می‌کند یا برنده جایزه‌ای می‌شود یا آلبوم جدیدی بیرون می‌دهد تمام محصولات مرتبط با برندش در فضای مجازی تبلیغ می‌شود و فروش محصولاتش بیشتر می‌شود. به تمام این‌ها صفحه اینستاگرام و صفحه‌های شخصی یا وبسایت این بازیگران را هم اضافه کنید تا متوجه گستره تبلیغات آن‌ها شوید.

 برند JLO:

JLO نام مستعار جنیفر لین لوپز رودریگز است. خواننده، بازیگر، تهیه‌کننده، ترانه‌سرا، رقصنده و طراح مد امریکایی که در ۲۴ ژوئن سال ۱۹۶۹ در نیوریک از پدر و مادری پورتوریکویی به دنیا آمد. او که از دوران نوجوانی و دبیرستان با بازی در فیلم «دختر کوچک من» وارد دنیای سینما شد، خیلی زود توانست بدل به ستاره‌ای درخشان در عرصه هنر شود. با این وجود جنیفر لوپز به موفقیت در عرصه هنر اکتفا نکرد. او سعی کرد از نام خود برای ورود به عرصه تجارت هم استفاده کند. لوپز که تا پیش از این توانسته بود از طریق هنرش و همچنین از طریق تهیه‌کنندگی برنامه‌های تلویزیونی ثروت زیادی به دست آورد، این‌بار رو به دنیای تجارت آورد و در سال ۲۰۰۱ برند خود را با نام JLO به راه انداخت. این برند که در زمینه تولید پوشاک، عینک، لباس شنا، لوازم جانبی، لوازم زینتی، کلاه، دستکش، روسری، کیف دستی، لباس زیر زنانه، ساعت، کفش، عطر و ادکلن فعالیت گسترده‌ای انجام می‌دهد، تحت حمایت یک گروه سرمایه گذاری به سرپرستی اندی هیلفیگر و لری استیمن اقدام به راه‌اندازی خط تولید خود کرد. البته خط تولید عطر و لوازم آرایش برند JLO که کمی بعد راه‌اندازی شد زیر نظر این سرمایه‌گذاران قرار نگرفت و با حمایت شرکت Cotyتولید لوازم آرایش عطر و ادوکلن هم به برند لوپز اضافه شد.

جنیفر لوپز بازیگر یا طراح لباس؟

لوپز به خبرنگارانی که از او درباره انگیزه ساخت برندی به نام خودش پرسیدند گفت: «طراحی لباس، رویای كودكی من بود، قبل از یادگیری رقصیدن و آواز خواندن و بازیگری، روی لباس‌های خودم طراحی انجام می‌دادم. زمانی که بچه بودم، یک جفت شلوار ارزان قیمت می‌خریدم، آنها را برش می‌دادم و لباس خودم را با آن‌ها درست می‌کردم. یا یک پیراهن ساده می‌خریدم و یک آستینش را جدا می‌کردم.» لوپز یکی دیگر از انگیزه‌هایش برای ساخت برندی زیر نظرش خودش را نبودن لباس‌های مناسب برای برخی زن‌ها در بازار مد عنوان کرد. او یکی از مشکلات بازار مد و لباس را نبودن مدل‌های متنوع برای زنانی دانست که بدنشان انحناهای زیادی دارد. به این دلیل لوپز تصمیم گرفت برندی بسازد که لباس‌هایی مخصوص همه بدن‌ها و استایل‌ها داشته باشد. یکی از نکاتی که برند او را از بقیه برندها متمایز می‌کند طراحی‌های خود جنیفر لوپز است. بسیاری از لباس‌های برند Jlo یادآور لباس‌هایی است که جنیفر لوپز در فیلم‌ها و کنسرت‌های خود به تن می‌کرد، همچنین یک مجوعه لباس شنا توسط خود جنیفر لوپز طراحی و وارد بازار شده است که علاقمندان زیادی دارد. زنانه بودن لباس‌های این برند و سبک امضای لوپز در طراحی لباس‌ها باعث شده که لباس‌های JLO نمادی از مد باشد. اما با این وجود برند جنیفر لوپز به دلیل استفاده زیاد از خز حیوانات در لباس‌ها، بارها مورد انتقاد کمپین‌های حمایت از محیط زیست قرار گرفته است. چارلی راس مدیر بازاریابی JLO در جواب یکی از این اعتراض‌ها اعلام کرد که جنیفر لوپز عاشق خز است و دوست دارد در لباس‌هایش از بهترین نوع خز استفاده کند!

JENNIFER LOPEZ – Harper’s Bazar Magazine Photoshoot by Steven Gomillion and Dennis Leupold

29 عطر با 29 رایحه مختلف

در ماه مارس ۲۰۰۲ لوپز برای تولید عطر و لوازم آرایشی با شرکت (coty) Lancaster Group قرارداد امضا کرد و به این ترتیب خط تولید عطرها و لوازم آرایش برند JLO راه‌اندازی شد. شرکت کوتی اینکورپوریتد یک شرکت تولید لوازم آرایشی بهداشتی آمریکایی است که در زمینه تولید عطر و محصولات و ترکیبات مرتبط با آن، محصولات مراقبت از پوست و محصولات زیبایی و آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند. این شرکت که در سال ۱۹۰۴ در فرانسه تأسیس شد مالک بخش تولید عطر برندهایی مانند کلوین کلاین، آدیداس، پلی بوی، جنیفر لوپز و غیره است و دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک قرار دارد.

JLO اولین عطر خود را در سال ۲۰۰۲ روانه بازار کرد. این عطر که  Glow by JLoنام داشت عطری زنانه با ظاهری پر زرق و برق و چشمگیر با انحنایی جذاب در شیشه‌ و طرح گردن‌بندی بر روی آن بود که با تلفیق عطر گل‌های بهاری توانست در همان ابتدای ورودش، به عنوان یکی از موفق‌ترین عطرهای زنانه چهار فصل جای خود را در بازار عطر باز کند و مبلغی نزدیک به ۴۰ میلیون دلار را در ماه‌های آخر سال ۲۰۰۲ برای سازندگانش به ارمغان آورد. در سال ۲۰۰۸ جنیفر لوپز اولین عطر مردانه برند خود را با اسم Deseo وارد بازار کرد که با رایحه ترش و شیرین انتخاب خوبی برای هر چهار فصل سال بود. JLO بعد از آن، عطر زنانه Deseo را وارد بازار عطر کرد که به دلیل طراحی شیشه منشوری شکل خود توجه طراحان عرصه مد را هم به خود جلب کرد. برند Jlo توانسته است از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۸ با استفاده از متخصصان صنعت بوشناسی اقدام به تولید ۲۹ عطر متفاوت کند.

کیم کارداشیان Kim Kardashian یکی از زنان مطرح هالیوودی در دنیای مد است که استایل خاص خودش را دارد. به تازگی مجله ال Elle بهترین مدل لباس های کیم کارداشیان از سال 2009 تا 2015 را گردآوری کرده است.

بهترین مدل لباس و تیپ های کیم کارداشیان در دنیای مد!!!
کیمبرلی نوئل کارداشیان  Kimberly Noel Kardashian متولد 21 اکتبر 1980 در آمریکا، شخصیت تلویزیون واقع‌نما، بازیگر، مدل و بازرگان اهل آمریکا می‌باشد. وی که متولد و بزرگ شد لس آنجلس، کالیفرنیا است، نخست به واسطه دوستی با پاریس هیلتون مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. بعدها در آن سال، وی و خانواده‌اش در مجموعه واقع نمای چشم و هم‌چشمی با کارداشیان‌ها ظاهر شدند. موفقیت این مجموعه منجر به دنباله‌هایی از جمله ” کورتنی و کیم نیویورک را تسخیر می‌کنند ” و ” کورتنی و کیم میامی را تسخیر می‌کنند ” شد. در سال 2010 کیم با 6 میلیون دلار درآمد، پر درآمدترین ستاره سریال های واقع نما شد.

به تازگی مجله ال Elle بهترین مدل لباس های کیم کارداشیان از سال 2009 تا 2015 را گردآوری کرده است.

کیوان خسروانی طراح لباس بانو فرح پهلوی

کیوان خسروانی متولد سال ۱۳۱۸ در تهران است. وی تحصیلات خود رادر رشته معماری در سال ۱۳۳۶ در دانشگاه برکلی آمریکا آغاز کرد پس از یک سال به دلیل علاقه به اقامت در وطنش به ایران بازگشت در سال ۱۳۴۱ تحصیلات خود را با درجه عالی در رشته معماری در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه تهران زیر نظر هوشنگ سیحون به پایان رساند و با استفاده از بورس دولت فرانسه دو سال در مدرسه عالی هنرهای زیبا تحصیل کرد.

سال ۱۳۴۳ اولین نمایشگاه انفرادی خود را از کروکیهای معماری ایران و اروپا در شهر دانشگاهی پاریس برگزار کرد. کیوان خسروانی با gane drew و maxwell frye در پروژه دانشگاه شفیلد همکاری کرد و در سال ۱۳۴۵ دوره ترمیم آثار باستانی را در دانشگاه معماری رم به پایان رساند. در سال ۱۳۴۶ به ایران بازگشت و در اولین جشن هنر شیراز نورپردازی تخت جمشید و حافظیه و دیگر آمفی تئاترهای را به عهده گرفت. به دلیل علاقه به حفظ صنایع دستی ایران، به مدت ۱۳ سال در زمینه احیای پارچه بافی سنتی ایران، ابریشم اسکو، قلم کار، چشم دوزی اصفهان و سوزن دوزی بلوچستان فعالیت کرد که برخی از طرح‌های او جزو کلکسیون دائمی موزه مد پاریس هستند.

کیوان خسروانی در سال ۱۳۵۶ برای اعتراض به تخریب بافت شهری عودلاجان به بهانه نوسازی، نمایشگاهی از کروکی‌هایش را از محله‌های و بناهای ویران شده ایران در این محله قدیمی تهران برگزار کرد.

به گفته خودش، در اعتراض به خرابی‌های این دست، ۱۳ سال از حرفه و تخصص اصلی خود دست کشید و به طراحی و فروش لباس پرداخت. او ایده‌هایی در باره بافت و طراحی پارچه‌های سنتی ایران ارائه داده، از جمله کارهای خسروانی در سال‌های اقامتش در پاریس، بازسازی و طراحی داخلی آپارتمان قدیمی متعلق به ژرژ ساند است. او همچنین معمار افتخاری پروژه طراحی داخلی مسجد جامع پاریس است که در این طرح زیر زمین مسجد را به شبستان ایرانی تبدیل کرده‌است.

کیوان خسروانی به دلیل طراحی لباس‌های فرح پهلوی معروفیت زیادی در بین هنرمندان داشت و به استناد گفته‌های مسعود بهنود به دلیل داشتن بوتیک لباس فروشی در ایران با نام number one به کیوان نامبر وان شهرت داشت.

بخشی از آثار موزه تاریخ معاصر در برگیرنده تعدادی از لباس های خاندان پهلوی از جمله فرح دیبا می باشد که در طبقه دوم موزه به نمایش در آمده است. در بسیاری از این لباس ها سوزن دوزی هایی بسیار ظریف و ناب بلوچ را می توان دید که در بهترین مراکز دوزندگی ایرانی تهیه و درباریان بارها بر تن نمودند .

این لباس ها عمدتاً توسط کیوان خسروانی طراح مد و آرشیتکت معروف ایرانی و ماه منیر جهانبانی ، خانمی که باعث آشنایی فرح دیبا با هنرسوزن دوزی و بازدید وی از سیستان و بلوچستان شده بود ، طراحی شده اند . سوزن دوزی این لباس ها توسط گروهی از زنان بلوچ اجرا گردیده است .

یکی از این لباس های فاخر ، پیراهنی سرخابی رنگ است که شامل پیراهن حریر بلند با کت کوتاه می باشد ، قسمت بالا تنه پیراهن (کت کوتاه روی آن) با نقش هایی بسیار زیبنده بلوچ پوشیده شده است و متعلق یه فرح دیبا می باشد . در سوزن دوزی این لباس از الیاف نقره و طلایی استفاده شده و در طرح سوزن دوزی آن ،تلفیق سنت و مدرن گرایی را می توان به وضوح مشاهده نمود که این گونه طراحی را برای اولین بار کیوان خسروانی و ماه منیر جهانبانی وارد سوزن دوزی بلوچ گردید.

طراح لباس بیانسه و ریحانا و سلنا گومز که بود :

کنزو تاکادا طراح و‌ مالک برند کنزو بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در پاریس درگذشت. آقای تاکادا ۸۱ سال داشت. به گزارش بی‌بی‎‌سی او اولین طراح ژاپنی بود که در فرانسه با بقیه طراحان در صحنه‌های مد پاریس به رقابت تنگاتنگ پرداخت و مشهور شد.

کارهای او‌ اولین بار وقتی به چشم امد که مجلهElle  در ژوئن ۱۹۷۰ یکی از طراحی‌های او را کاور مجله‌اش کرد. کنزو برای سلبریتی‌های مطرح جهانی از جمله سلناگومز، بیانسه و ریهانا هم لباس طراحی کرده بود.

به گزارش تابناک باتو کنزو تاکادا، رئیس افتخاری فدراسیون مد آسیا در ژاپن متولد شد و در سال 1965 برای تحصیل در زمینه طراحی مد به پاریس نقل مکان کرد و در سال 1970 اولین فروشگاه خود را با نام «جانگل‌گبز» افتتاح کرد و اولین نمایش مد خود را در گالری ویویان انجام داد.

در سال 1993 کنزو تاکادا مجبور شد خانه را به طور رسمی ثبت کند تا بتواند مجموعه های خصوصی خود را که در آن زمان جهانی شده بودند بفروشد. تاکادا در سال 1999 بازنشسته شد و آخرین نمایش او در زنیت در پاریس با حضور 4000 نفر برگزار شد. در سال 1994 ، کنزو تاکادا “پونت نوف” را در پاریس برای جشن تابستان با گل تزئین کرد و 32000 گل به کار برد.

بیانسه؛ تاثیرگذار در موسیقی و مد:

بیانسه حدود یک ماه پیش، آلبوم جدیدش را توسط شرکت دیزنی پلاس منتشر شد. این آلبوم بیش از یک آلبوم تصویری است، این خواننده مشهور در آلبوم جدیدش یک هدف متعالی را به نمایش گذاشته است. او برای نشان دادن ناهنجاری‌های اجتماعی، بی‌عدالتی و تبعیض‌نژادی در آلبوم تصویری The Black is King از طراحان و هنرمندان بسیاری در سراسر دنیا بهره گرفته است؛ اگرچه نویسندگی و کارگردانی تمام آلبوم بر عهده‌ی خود بیانسه بود. ما در کمد قصد داریم به هنر طراحی لباس آلبوم این خواننده مشهور که به صورت مفهومی صورت گرفته است، بپردازیم.

اگر اسم این آلبوم را “سیاه، پادشاه(سلطان) است” در نظر بگیریم به خوبی به هدف آن پی می‌بریم. در تمام آهنگ‌های آلبوم با طراحی لباس، صحنه و هنر موسیقی، مفهوم واقعی قدرت رنگین پوستان به نمایش گذاشته شد.
طراحان مختلفی با ایده‌های خلاقانه و متنوع، زمان بسیاری را برای ساخت این شاهکار صرف کردند. طراحی لباس‌ها فقط مختص بیانسه نبوده است و در بعضی از کلیپ‌های آلبوم برای رقصنده‌های زیادی لباس طراحی کردند.

سکانس شروع فیلم بیانسه:

در سکانس ابتدایی بیانسه در ساحل رود نیل با پیراهن زیبای سفیدی که توسط Wendy Nichol طراحی شده بود، ظاهر شد. او در این صحنه با کودکی که در آغوش داشت تاریخ فرعون و نوزادی را که به رود نیل سپرده شد برای پس گرفتن میراث خود، تداعی کرد.

لباس بیانسه در آهنگ mood for life:

در آهنگ mood for life از آلبوم The Black is King، بیانسه در لباسی دست‌دوز با پترن پوست پلنگ از برند valentine خوش درخشید. رقصنده‌ها در قالب یک تیم امنیتی در لباس‌هایی با پترن‌های گورخر، پلنگ و زرافه ظاهر شدند. به گفته‌ی زرینا استایلیست او که به خوبی نسبت به بیانسه شناخته داشت، هنر تلفیق کردن چاپ حیوانات برای القا کردن هدف آن‌ها، کار آسانی نبود. طبق نظر زرینا برای ارائه‌ی بدون نقص این فیلم المان‌های متفاوتی را درنظر گرفتیم.
این خواننده بی‌نظیر در فیلم black is king theبیشترین توجه تماشاگران را به خود جلب کرد. تمام طراحی برعهده طراح و استایلیست مستقل و با استعداد، زرینا آکرزZerina Akers ، که خود یک رنگین پوست است به تصویر کشیده شده است. او به طور حیرت انگیزی مد و معنا را به نمایش درآورد.

تمامی لباس‌ها با پترن‌های حیوانات که یادآوار حیات و زیست‌گاه آفریقاست که تجسم دوباره‌ی زمین است. اسم کالکشن لباس‌های این برند سفر نیمه شب است. طراح این مجموعه اظهار می‌کند در ویدیئو کلیپ the black is king در حالی که لحاظات فریبنده‌ی زنانه‌ی باورنکردنی وجود داشت، لحظات مهم و مفهومی بسیاری هم در آن ظاهر شده است.

“پیراهن پلنگی برند ولنتینو”

طراحی منحصر به فرد از deriannt lavie

همچنین می‌توان به طراح خلاق deriannt lavie خالق عینک آفتابی کریستالی حیرت‌انگیز و اکسسوری‌های پرزق و برق اشاره کرد. او یک طراح تازه‌کار نیست، در سال ۲۰۰۸مارکت تجاری خودش را تاسیس کرده مشتری‌های پایه ثابت او ریحانا، جنیفر لوپز، لیدی گاگا، بیلی پورتر و لیزو می‌باشند.

آماده سازی عینک درخشان با فرم گربه‌ای بیانسه طی روزها کار، از قطعات کریستال‌های گران‌قیمت ساخته شد. با ساخت اکسسوری‌های این چنین ارزشمند تنها قصد نمایش ثروت و قدرت رنگین‌پوستان را داشتند. lavie می‌گوید تمام هماهنگی‌ها از آماده سازی تا عکاسی و پوشیدن توسط بیانسه با استایلیست او، زرینا آکرز، انجام می‌شد. ما به هم اعتماد کردیم تا هرچه بهتر مفهوم black is king را به نمایش بگذاریم و از نظر من زرینا در خلق این شاه‌کار نقش مهمی ایفا کرد.

پیراهن‌هایی از جنس کنف بافته شده با تم آفریقایی، ترکیبی جذاب از زنانگی و زیبایی را به نمایش گذاشت. این طرح از پیراهن‌ها را در دو موزیک ویدیئو به رنگ سفید و قرمز به تن داشت. deriannt lavie می‌گوید بسیار هیجان‌زده هستم که برند من بعد از آلبوم بیانسه فراتر از یک برند پوشیدنی به دیگران معرفی شد.

لباس‌هایی گران‌بها به درخشندگی الماس در آهنگ find your way back

در آهنگ find your way back بیانسه همانند الماس در دل کویر می‌درخشید. لباس‌هایی که بیانسه در این موزیک ویدیئو به تن کرد از یک طراح یونانی به نام Vrettos vrettakos بود. لباس‌های کریستالی به سبک کوتور با همکاری سواروسکی به همراه تزئیناتی از کریستال‌های گرانبها در حاشیه‌ی لباس می‌درخشید، طراحی شد.

طراح یونانی در مورد یکی از پیراهن‌های بی نظیر این آهنگ می‌گوید، ما برای آماده سازی این لباس با الهام از رنگ‌های آفریقایی و با تزئین حاشیه‌های لباس از جواهرات سواروسکی بیش از پنج ماه زمان صرف کردیم. به سفارش استایلیست بیانسه، آکرز، برای تزئینات بوت‌های بلند تا ران او با بلورهایی از رنگ لباس یک ماه و نیم زمان گذاشته شد.

پیراهن و بوت بلند از درخشندگی سواروسکی

صرف چنین زمان، هزینه و تجملات برای این پروژه عظیم تعجب آور نیست بلکه پیام رسان اجتماعی است که احساسات، افکار و عقاید خودشان را به تصویر کشیده‌اند. در واقع کلیپ این موزیک یک داستان واقعی در مورد دانش هنر، مد و موسیقی است که بیانسه با این مفاهیم تاریخ را می‌سازد. همه‌ی این‌ها از نبوغ ذهن هنرمند زرینا آکرز بیرون آمده است.

در این آهنگ بیانسه با استایلی با شکوه به اسم the larger than life moon ظاهر شد. به گفته موزه ملی هنر آفریقا Smithsonian ، ماه و حضور آن در آسمان شب، سفر آن به هنگام طلوع و غروب فعالیت‌های انسان را آشکار یا پنهان می‌کند، از این رو ماه استعاره‌ای از قدرت در هنرهای کلامی و تجسمی است.

اغلب در جوامع آفریقا ماه نمادی زنانه است، در واقع بیانسه با پوشیدن بادی سوئیت پوشیده شده از ریسه‌های بلورین از کریستال و سنگ‌های گرانبها و با طراحی صحنه از طلوع ماه در هنگام شب، بیانگر زنی قدرتمند بود. این بادی سوئیت بی‌نقص نیز از طراح فوق العاده Vrettos vrettakos است که با هنر خودش به شاهکار این خواننده افزود.

طراحی‌های Tongoro Studio در دل بیابان‌های آفریقا

بیانسه برای یکی ‌از آهنگ‌های آلبوم the black is king، پیراهن یک طراح آفریقایی tongoro studio با نقوش آفریقایی که برای او بهترین انتخاب بود، برگزید. طراح این برند Sarah Diouf با مشورت zerina akers گزینه‌هایی زیادی را ارائه دادند که یک پیراهنی کلاسیک مطابق زیبایی نقوش ‌و رنگ‌های آفریقا باشد. در نهایت برای کلیپ آهنگ بیانسه طراحی ما به یک سرهمی با رویه‌ای از همان پترن تبدیل شد. داستان عشق ما به بیانسه از ژوئیه سال ۲۰۱۸ آغاز شد. هنگامی که او اولین بار در تعطیلات خود در ایتالیا پیراهنی از برند tongoro به تن کرد. پوشیدن لباس‌هایی با برندهای آفریقایی توسط بیانسه از زمان سفرش به آفریقای جنوبی و بازی او در فیلم شیر شاه آغاز شد.

Tongoro تمام هنرش را ارائه داده است تا هرچه تمام‌تر و زیباتر برند خود را جلوه دهد. سارا دیوف از زرینا آکرز و بیانسه برای فرصتی که به او و طراحان آفریقایی دیگر داده بودند، سپاسگزار بود. حضور این خواننده مشهور با لباس ترانگو تجارت و شهرت این برند را به طرز چشم‌گیری افزایش داد. قطعا این پیشرفت فراتر از رشد اقتصادی برای یک برند آفریقایی خواهد بود.

پیراهنی به سبک سورئال از Alejandro Collection

پیراهن بلند با کلاه بسیار بزرگ کالکشن Alejandro چیزی فراتر از واقعیت یک لباس پوشیدنی بود. Alejandro می‌گوید از ماه‌ها پیش برای ایجاد و آماده‌سازی چنین پیراهنی برنامه‌ریزی می‌کردیم. قصد ما نمایش همه چیز به صورت خیالی و فرا واقع‌گرایی است و طراحی‌های کالکشن ما به سبک سورئال انجام شده است. چندین بار مدل، رنگ و پارچه را متناسب با خلق و خوی فیلم‌برداری، حس و حال موزیک و طبق نظرات زرینا تغییر داده‌ایم.

معرفی alejandro به پروژه این خواننده بزرگ توسط دوست طراح او یعنی Laurel Dewitt صورت گرفت. دوییت یک طراح حرفه‌ای اکسسوری است که در پروژه the black is king همکاری داشته است. طراحی کلاه‌هایی همانند تاج شاهی با القای حس قدرت در این فیلم به خوبی درخشید. این طراح جواهرات شش قطعه مختلف اکسسوری برای بیانسه از عمامه کریستالی، تاج سفید، گوشواره‌های Crystal Net Dress وCrystal Cascade Alessandra تا اکسسوری ابرو پرزرق و برق طراحی کرده است. دوییت اهل نیویورک و طراح اکسسوری ستاره‌هایی چون Nicki Minaj، شکیرا، جنیفر لوپز و لیدی گاگا می‌باشد.

برندون مکسول؛ طراح لباس مشهور سلبریتی‌ها

برندون مکسول در حال حاضر به طراح مورد علاقه در میان سلبریتی‌ها بدل شده است. او که برای Nicola Formichetti (مدیر فعلی برند Diesel) کار می‌کرد و از مکتب او می‌آموخت؛ بعدتر به “لیدی گاگا” معرفی شد و برای این سلبریتی به طراحی لباس پرداخت و به مرور زمان به دو دوست بدل گشتند.

Kerry Washington, Joan Smalls, Naomi Campbell, Karlie Kloss, از افراد شناخته شده‌ای هستند که او تا به حال برای آن‌ها به طراحی لباس پرداخته است. به این ترتیب حضور لباس‌های او را در بسیاری از جشن‌ها و فستیوال‌های مطرح جهان از جمله جشنواره سینمایی کن، مت گالا و اسکار می‌توان دید.همچنین او برای میشل اوباما نیز لباس طراحی کرده است. او تا به حال موفق به دریافت جایزه از طرف کمپانی سواروسکی برای بهترین طراح در زمینه لباس‌های زنانه گشته است.

منبع الهام این طراح لباس موفق آمریکایی :

طراحی‌های برندون مکسول اکثر اوقات با پارچه‌های تک رنگ و با برش‌ها و دوخت‌های بی‌نظیر این فرد همراه می‌شوند. چرا که او معتقد است زیبایی یک لباس باید فارغ از قید زمان باشد.

او زنان زیبا و قدرتمند اطراف خود را منبع الهام برای طراحی کالکشن‌هایش معرفی کرده است. او در یکی از مصاحبه‌هایش با مجله ووگ در سال ۲۰۱۶ عنوان کرد که علت طراحی‌های خاص و با شکوه‌اش در زمینه لباس شب زنانه این است که زنان همیشه مایلند که کمد لباس‌هایشان بی نظیر باشد و در هر جمع یا مهمانی باشکوه‌ترین فرد به نظر برسند؛ این شد که به این فکر افتادم که زیبایی را که با زنانگی بیشترین همخوانی را دارد، خلق کنم. به نظر من لباس‌های زنانه حتی در هنگام برش‌ پارچه نیز باید دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود باشند.

زنان تاثیرگذار زندگی برندون مکسول

برندون مکسول که اهل ایالت تگزاس آمریکاست اذعان داشته است که یکی از الگوهای ذهنی الهام بخشش همواره  Lynn Wyatt بوده است و از زنان خانواده خودش نیز همیشه الهام می‌گرفته است. بخش زیادی از دوران نوجوانی او همراه با مادربزرگش سپری ‌شده است که در یک بوتیک لباس شب زنانه کار می‌کرده است. و بعدها نیز که با لیدی گاگا آشنا شده وبه دو دوست صمیمی تبدیل شدند و در مت گالا سال ۲۰۱۹ خود برندون مکسول لیدی گاگا را بر روی فرش قرمز همراهی کرد.

او پرنسس دایانا را نیز در این لیست اورده و گفته است که قدرت زنان مشهوری که هم در زندگی شخصی و هم در زندگی کاری خود قدرتمند و موفق عمل می‌کرده اند و با تصمیمات درست خودشان در یاد برندون ماندگار شده‌اند. کالکشن بهار و تابستان ۲۰۱۶ برندون مکسول به گفته خود او از خاطرات کودکی‌اش الهام گرفته است. او در کودکی با استفاده از لباس‌های مادر و بعضی از تکه‌های لباس پدرش برای خواهرش به طراحی لباس می‌پرداخته است.

مجموعه بهار تابستان ۲۰۱۶

تحصیلات برندون مکسول

او برند خود را در سال ۲۰۱۵ در نیویورک راه اندازی کرد و تا کنون تمام طراحی‌های او در همین شهر صورت  گرفته است. برندون مکسول در رشته عکاسی در دانشگاه “سنت ادوارد” St. Edward’s University شهر “آستین” Austin تحصیل کرد. و بعد از آن به دستیاری استایلیست‌هایی از جمله “دبورا افشانی” و “ادوارد انیفول” پرداخت. او تا به حال برای دریافت جایزه های متعددی نامزد شده است که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ۲۰۱۸ Woolmark New York Semifinal Prize Award,
  • 2016 Fashion Group International Rising Star Award for Womenswear,
  • the 2016 CFDA Swarovski Award for Womenswear,
  • finalist for the 2016 LVMH Prize.

برندون مکسول

فعالیت‌های حرفه‌ای برندون مکسول

بعد از ۵ سال حضور در صنعت مد و پوشاک در سپتامبر سال ۲۰۲۰  جایزه طراح سال ۲۰۲۰ انجمن پوشاک و کفش آمریکا را به خود اختصاص داد. زمانی که براندون از طرف شورای طراحان مد آمریکا نامزد دریافت جایزه بهترین طراح لباس زنانه در آمریکا شد، در یک پست اینستاگرامی بلند بالا مراتب تشکر خود را به تیم داوران این جشنواره اعلام کرد.

او عنوان داشت که در دوران شیوع ویروس کرونا که مجبور به ماندن در خانه بوده است، به این موضوع پی برده است که مایه خوشحالی زندگی او فراتر از طراحی لباس و دریافت جایزه است؛ چیزی که به گفته خود او به تجربه کاری او معنا می‌دهد همکاری با اعضای تیمی است که بسیار برای او ارزشمند هستند و تجربیاتی است که حین کار با یکدیگر به اشتراک می‌گذاشته‌اند.

طراح لباس میشل اوباما

کارلی کلاس Karlie Kloss و نائومی کمپل Naomi Campbell نیز از طرفداران برندون مکسول هستند که نه تنها در زمینه طراحی لباس به او باور دارند بلکه شخصیت او را نیز بسیار قابل احترام و دوست داشتنی توصیف می‌کنند. برندون مکسول با برند ارایشی “مک”  در فشن شوی نیویورک سال ۲۰۱۸ همکاری داشت.

طرح پوست حیوانات و تاثیر آن در دنیای مد و فشن

مجموعه‌ای از طرح‌های برندون مکسول

خلاقیت تحسین برانگیز برندون مکسول

برای کالکشن پاییز و زمستان سال ۲۰۱۷ بود که برندون مکسول یک ایده نوین را به اتفاق همکار خلاقش پیاده سازی کرد و آن این بود که هرکدام از مدل‌ها علاوه بر عکاسی‌های معمول پایه ثابت هر کالکشن، یک ویدیو شخصی سازی شده نیز ضبط کنند.

لیدی گاگا در یک مصاحبه با مجله انگلیسی عنوان داشت که خلاقیت و مهارت برندون مکسول ستودنی است و او لباس‌هایی را که توسط برندون طراحی شده را “فراموش نشدنی” توصیف می‌کند. او که همیشه با تیپ اسپرت در پایان شوهایش حاضر می‌شود، با چشمان نافذ خود از پشت عینکی با فریم مشکی حالا در دهه سوم زندگی خود به یک طراح لباس و استایلیست شناخته شده بدل گشته است.

نتیجه گیری : پیشرفت تکنولوژیک کاتالیزوری است که مد را از قالب ملک طلق مرفهان بی درد به لذت وتفریحی دسترس پذیر برای عموم مردم دگرگون ساخته است انقلاب صنعتی که با انجام گرفتن پیشرفتهایی درزمینه تولید پارچه گره خورده بود ، عاقبت به تسریع روند تولید انبوه پوشاک انجامید توسعه ها و پیشرفت های صورت گرفته در سرعت وکیفیت و قیمت پایین تولید دستگاه چاپگر ، مستقیما برتوزیع و شتاب مد اثرگذاشته است همانطور که دربالاتراشاره شد اینترنت تغییرتحولات بسیاری را در زمینه تجارت و فرهنگ مد بوجود آورد و سلبریتی ها هم با استفاده از شهرت خود در زمینه ارائه مد و فشن تاثیرگذاربودند و طراحانی چون شانل . گوچی . کاوالی . ورساچه . برندون مکسول و غیره دراین زمینه فعالیت کردند و کاتالیزوری کلیدی درستایش امروزی ستارگان مشهوردرداخل صنعت مد بودند که این روند همچنان با سرعت بالایی درحال پیشروی است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید