ترندهای لباس رسمی، کژوال و ورزشی 2022

0

آخرین مطالعه توسط Retviews، پلتفرم تجزیه و تحلیل بازار مد، نگاهی به ترندهای جدید مصرف کنندگان در پی لغو محدودیت های همه گیری کووید-19 انداخته است. مهم‌ترین تغییر بازگشت لباس های رسمی است.
Retviews بیان میکند: «همه‌گیری طولانی مدت جهانی منجر به تغییراتی در رفتار مصرف‌کنندگان شده است که تأثیر قابل‌توجهی بر صنعت مد داشته است. پس از تقریباً دو سال، با برداشته شدن محدودیت‌های کووید در برخی از نقاط جهان، مردم بار دیگر می تواند بیرون برود و پوشیدن لباس رسمی را از سر بگیرند. با این حال، عادات دوران کرونا – مانند تمایل به انتخاب لباس راحت – اکنون عمیقاً در زندگی مصرف کنندگان جا افتاده است. این بدان معنی است که برندهای مد باید تعادل مناسبی را در مجموعه های خود بین پوشش رسمی و راحت پیدا کنند.”

این مطالعه نشان داد که لباس‌های غیررسمی بین سال‌های 2021 تا 2022 نفوذ خود را به نفع ظاهری شیک‌تر و برجسته‌تر از دست دادند. در برندهای مورد مطالعه قرار گرفته تقاضا برای دامن های مجلسی و لباس های رسمی بین ۵ تا ۶ درصد افزایش یافته است. در حالی که تقاضا برای صندل‌های تخت در کالکشن‌ها 30 درصد کاهش پیدا کرده، کفش‌های پاشنه‌دار با افزایش 6 درصدی روبرو بوده‌اند. بررسی‌ها بیان‌گر این نکته اند: «از آنجایی که مردم بار دیگر در رویدادها و مهمانی‌ها شرکت می‌کنند، برندهای پیشرو از این فرصت‌های جدید برای راه‌اندازی مجموعه‌های عروسی یا آخر هفته‌ها استفاده می‌کنند» که بنابراین، استفاده از لباس‌های رسمی ترجیح داده می‌شود.

در عین حال، علاقه به خرید کت و شلوار مشهود است، به عنوان مثال، کت و شلوارها دیگر در سبد محصولات شاخص قیمت مصرف کننده محصولات در بریتانیا گنجانده نمی شوند.
“همه‌گیری جهانی منجر به تغییر کد لباس مردانه با تبدیل لباس‌های رسمی به لباس‌های غیررسمی شده است. بسیاری از خرده‌فروش‌ها سبد محصولات خود را با تاکید بر لباس‌های غیررسمی تطبیق می‌دهند و لوک‌های ترکیبی را به مشتریان ارائه می‌دهند که در محل کار پوشیده شوند و در عین حال راحتی و استایل غیر رسمی را که افراد به آن عادت کرده بودند، ارائه دهد.” کاهش 22 درصدی در بازار آمریکا و 8 درصدی در بازار انگلیس در برندهای پوشاک مردانه مانند هوگو باس یا پل اسمیت تأییدی بر این امر هستند. بر همین اساس، هوگو باس که به خاطر لباس های رسمی خود شناخته می شود، اکنون طراحانی دارد که تمرکز بیشتری بر پوشش غیررسمی دارند؛ این برند از سال 2021 میزان کت و شلوارهای خود را 28 درصد کاهش داده است و در همکاری با Russlle Athletics به تولید کت و شلوار جرزی روی آورده است که تقاضا برای ژاکت ها، شلوارها و سویشرت های تولید شده با افزایش 336، 343 و 220 درصدی روبرو بودند.

مطالعه Retviews هم چنین بیان میکند: «همه‌گیری تنها دلیلی نبود که مصرف‌کنندگان لباس‌های معمولی و رسمی را در محیط اداری با هم ترکیب می‌کردند. لباس های غیررسمی در محیط اداری ایالات متحده در نسل جدید، که بخش قابل توجهی از نیروی کار ایالات متحده را تشکیل می دهند، قابل قبول تر شده است. اهمیت فزاینده لباس های ورزشی نمادی از تغییر جامعه به سمت مراقبت از خود و سلامتی است. انتظار می رود بازار جهانی پوشاک ورزشی حداقل تا سال 2025 سالانه 8 تا 10 درصد رشد کند و از 295 میلیارد یورو در سال 2021 به 395 میلیارد یورو در سال 2025 خواهد رسید.

داده‌های بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال 2022، سهم لباس‌های ورزشی برندهای بزرگ (مانند زارا، گپ، آریتزیا و یونیکلو) 48 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است – با بیشترین افزایش در ماه‌های مارس، آوریل و می.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید