شرکت بانکداری هنگ‌کنک و شانگهای: رشد 20/5 درصدی خرده فروشی ویتنام از ژانویه تا نوامبر 2022

0

بر اساس گزارش شرکت بانکداری هنگ‌کنگ و شانگهای (HSBC): خرده فروشی ویتنام از ژانویه تا نوامبر سال 2022 به میزان 20/5 درصد رشد سال به سال داشته است. میزان تقاضای داخلی افراد در میان عوامل تضعیف کننده خارجی تا حدی باعث بهبود وضعیت شده است. همچنین بر طبق این گزارش، خرده ‌فروشی‌های زنجیره ای در سال جاری فروشگاه‌های جدیدی را افتتاح کردند.

میزان تورم این کشور در پایان نیمه دوم سال شروع به افزایش کرده است که به گزارش رسانه‌های ویتنامی و به نقل از HSBC، تورم کل کشور در ماه گذشته به 4/4 درصد رسیده بود. این در حالی است که میزان تورم کل رقمی نزدیک به 5 درصد بوده است.

خرده فروشی را می‌توان به عنوان یک عامل کلیدی رشد در نوامبر 2022 دانست، چرا که میزان کل خرده فروشی کالاهای مصرفی نسبت به نوامبر 2021 میزان 17/5 درصد رشد داشته است.

در حالیکه بسیاری از کارخانجات به دلایل مختلف دچار تعطیلی شدند و یا به کارگران خود مرخصی زود هنگام دادند، مشاغل خدماتی نظیر خرده فروشی‌ها، فعالیت‌های خود را گسترش دادند.

بر اساس گزارش HSBC، افزایش تورم موضوع نگران کننده ای است که می‌تواند در چند فصل آینده نیز افزایش یافته و بانک مرکزی را مجبور به اتخاذ تدابیر پولی کند.

تنظیم گزارش: مهشاد سادات کاشف صابری

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید