نسل پنجم USTER® TENSOJET 5 به بازار آمد

0

نسل پنجم جدید USTER® TENSOJET 5 قابلیت پیش بینی و اندازه گیری استحکام نخ در فرآیندها را داراست. کیفیت نخ برای تولیدکنندگان نخ بسیار مهم است و باید دارای ظاهر و عملکرد مناسبی باشند. با راه‌اندازی نسل جدید USTER® TENSOJET 5  در سال 2018 بسته کاملی از تست های کشش شامل اندازه‌گیری دقیق استحکام نخ با حفظ کیفیت آن قابلیت اجرا پیدا کرد. این دستگاه در حال حاضر، یکی از قوی ترین و جامع ترین دستگاه‌های تست کشش است که معرفی شده است و می تواند با سرعت m/min 400 کار کند. این سرعت بالا در واقع موجب تنش دینامیکی روی نخ ها در طی فرآیند بافندگی و باعث منحصر به فرد شدن سیستم اندازه گیری کشش می شود. این دستگاه استانداردی برای پیش بینی قابلیت بافندگی و ارائه پیش بینی دقیقی از رفتار نخ در عملیات بعدی، به ویژه در ماشین آلات بافندگی با کارایی بالا است.

USTER® TENSOJET 5  در هر ساعت 30000 تست را انجام می دهد که اطلاعات دقیقی را از طریق اندازه گیری های گسترده و سریع ارائه می دهد. این حجم بزرگ از اطلاعات، این امکان را برای سیستم فراهم می کند تا مکان های ضعیف در نخ را پیش بینی کند.

اولویت اول در تولید نخ قابلیت مقاوم سازی آن در فرآیندهای پایین دست است بدون اینکه تاثیری در بهره وری تولید ایجاد شود.

لازم به ذکر است که در مصارف نهایی همچون پارچه، سرعت بالای دستگاه بافندگی تاری و پودی یا حلقوی بیشترین نیروی تنش-کرنش را به نخ اعمال می‌کند. بنابراین خواصی همچون استحکام و ازدیاد طول نخ باید مناسب برای تولید پارچه و همچنین استفاده نهایی باشد. از این رو برای جلوگیری از پارگی نخ یا آسیب رسیدن به نخ در حین بافندگی، حداقل دو خصوصیت استحکام و ازدیاد طول مورد نیاز است. به همین دلیل مقدار دقیق استحکام کششی از اهمیت بالایی برخوردارست، خصوصاً برای نخ های تار که تحت تنش زیاد قرار می گیرند.

کنترل نهایی فرآیند با اتصال به USTER® TESTER 6 انجام می شود. نتایج یکپارچه USTER® TESTER 6 به کاربران امکان استفاده از هشداردهنده های هوشمند را از طریق مرکز تست  جامع می دهد. گزارش های هوشمند نتایج حاصل از مشاهدات و تست های کششی را یکپارچه نموده و نمای کلی از کیفیت محصولی که تولید خواهد شد را ارائه می دهد. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق دستگاه های آزمایشگاهی متصل به آن اجازه تصمیم گیری سریع را برای تولیدکننده فراهم  نموده و رضایت مشتری را از نخی که دریافت می کند تضمین می نماید. به این ترتیب مرکز تست جامع قصد دارد یک سیستم بدون نقص برای تولید کنندگان نخ تولید کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید