پنتون، رنگ Viva Magenta را به عنوان رنگ سال 2023 معرفی کرد.

پنتون، رنگ Viva Magenta را به عنوان رنگ سال 2023 معرفی کرد.

0

پنتون، رنگ Viva Magenta را به عنوان رنگ سال 2023 معرفی کرد.

پنتون، رنگ Pantone 18-17500 را به عنوان رنگ سال 2023 معرفی کرده است. رنگ قرمز متمایل به زرشکی که تعادلی بین رنگ گرم و سرد برقرار می‌کند، این رنگ یک رنگ ترکیبی است که به راحتی در فضای فیزیکی و مجازی جایگاه خود را پیدا می‌کند. رنگی پویا و متحول کننده که قادر به طراحی آینده ای مثبت تر است.

قاطعانه ولی نه تهاجمی، این رنگ قرمز کارمینی است که تسلطی شجاعانه ندارد ولی در عوض  “رویکرد مشت در دستکش مخملی” را جلو می‌برد. شجاع و نترس، رنگی تپنده که شور و نشاط آن باعث تقویت روحیه خوشبینی و شادی می‌شود. قرمزی قدرتمند، تپنده و متحرک که بدون محدودیت خود را تحسین می‌کند. یک سایه پر زرق و برق و بدون مرز که که آشکارا وجود دارد. پنتون در بیانیه ای رسانه ای گفت: جسور، شوخ و فراگیر. Viva Magenta از همه با همان روحیه سرکشی که دارد استقبال می‌کند.

پنتون با هدایت ماهیت رنگ Viva Magenta با شریکی خلاق همکاری کرد تا در یک آزمایش طراحی شرکت کند که رابطه بین فناوری جدید و خلاقیت انسان را بررسی کند. این تیم بوسیله ابزار مولد هوش مصنوعی Midjourney، تجلی بصری Viva Magenta را با ترکیب پیام‌‌ها و ایده‌های تجسم شده توسط رنگ، برای ایجاد دنیایی غوطه ور که ارتباط بین طبیعت و فناوری را بررسی می‌کند ایجاد کرده است. تصویری کلیدی و شاخص، حالت شجاعانه و جسورانه ای را که عناصر بی باک و در عین حال طبیعی Viva Magenta را که با کمک هوش مصنوعی طراحی شده است تقویت می‌کند و به عنوان دعوت نامه ای برای ورود به یک اکوسیستم جدید، خوش بینانه و بی پایان به نام Magentaverse عمل می‌کند.

برای اولین بار، Pantone و Artechouse رنگ سال پنتون را به عنوان نمایشگاهی در Artechouse Miami از 3 دسامبر 2022 برپا می‌کنند، نمایشگاه Pantone x Artechouse بر اساس مشارکتی چهار ساله بین دو شرکت ساخته شده است. این نسخه یک کاوش هنری در Magentaverse است که دارای اتاق‌های چند منظوره با تعاملاتی است که شرکت کنندگان را در مجموعه ای از تجربیات بصری، شنیداری و لمسی فرو می‌برد که  همه در روح Viva Magenta نهفته است.

در این نمایشگاه، کاوش‌های رنگی در طراحی، فضاسازی و فناوری با الهام از ناسا و شرکای پنتون، Motorola، Lenovo، Spoonflower و موارد دیگر ارائه می‌شود که تجربه زندگی در Viva Magenta را برای بازدید کنندگان به ارمغان می آورد.

Laurie Pressman، معاون موسسه رنگ پنتون گفت: “برای تجسم روح رنگ Pantone 18-1750، رویکرد جدیدی از همکاری خلاقانه جمعی را آغاز کردیم و با استفاده از قدرت فناوری و تخصص پنتون در رنگ‌ها برای ارائه تفسیر جدیدی از رنگ سال پنتون، Magentaverse را ایجاد کردیم. دنیای رنگی غیر منتظره و هیجان انگیزی که مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با جهان هستیم.”

این نصب، مفهومی بیش از یک رنگ است و تجربه ای کاملا غوطه ور را ارائه می‌دهد که به مهمانان این اجازه را می‌دهد تا قدرت یک رنگ را با ابعاد خارق العاده آن حس کنند. این چهارمین سال متوالی است که پنتون و Artechouce  برای معرفی رنگ سال پنتون با یکدیگر همکاری می‌کنند و اولین بار است که نمایشگاهی عمومی بازگشایی می‌شود.

Leatrice Eiseman، مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون می‌گوید:”در حالیکه دنیای مجازی به بخش برجسته و مهم تری از زندگی روزمره ما تبدیل می‌شود، ما به دنبال الهام گرفتن از طبیعت و آنچه واقعی است هستیم.” Pantone 18-1750 از خانواده رنگ قرمز است و از رنگ قرمز کوشینال الهام گرفته است، یکی از گرانبها ترین رنگ‌های مربوط به خانواده رنگ‌های طبیعی و همچنین یکی از قوی ترین و درخشان ترین رنگ‌هایی که در جهان شناخته شده است. این رنگ ریشه در اصل و وجود ما دارد و با فراخوانی نیروهای طبیعت، روح ما را تقویت می‌کند و به ما کمک می‌کند تا قدرت درونی خود را بسازیم.”

او افزود: “چند سال گذشته از بسیاری از جهات، نظیر احساس مردم به خود، نحوه اندیشیدن به رفاه، اولویت‌ها و هویت نوعی تحول ایجاد شده است. در نتیجه، فضایی ایجاد شده است که در آن آزاد باشیم و دقیقا همان چیزی را که احساس می‌کنیم هستیم کاوش کنیم، چه در جهان سایبرنتیک یا در فضایی مرسوم و یا ترکیبی جادویی از هر دو. ما در حال ایجاد دنیایی پویا هستیم که تقویت کننده و تشویق کننده این آزمایش است که فضایی مجازی در قلمرو فضایی فیزیکی استفاده می‌کند که قدرت روح را برای کشف احتمالات اساسی تقویت می‌کند.”

تهیه و تنظیم: آیدا خلف خانی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید