6 راهکار برای به حداقل رساندن هزینه های کیفیت کم

0

QIMA یک پلتفرم معتبر است که هم اکنون در 85 کشور جهان در دسترس است و در سال 2005 در هنگ کنک فعالیت خود را آغاز کرده است. این نرم افزار جهانی به مشترکین خود این امکان را می‌دهد که به نظارت در جهت بهبود کیفیت محصولات مجموعه خود پرداخته و نا کارآمدی های شبکه خود را برطرف سازند. در پژوهش حاضر سعی بر آن بوده که راهکارهایی برای به حداقل رساندن هزینه‌های محصولات با کیفیت پایین به ما ارئه شود که در این جا به مطالعه آن می پردازیم.
در ابتدا باید بدانبم هزینه های واقعی که محصول بی کیفیت در پی دارد چه قدر است و با ارائه راهکارهایی در پس حل این مشکلات برآییم
تا هزینه‌ها را به کمترین میزان ممکن برسانیم. به طور قطع می توان گفت: عامل مهم و تاثیر گذار برای موفقیت یک کسب و کار تضمین کیفیت در آن مجموعه است، بنابراین زیاد دور از تصور نیست که بهبود کیفیت محصولات به منظور رضایت بیشتر مشتریان و وفاداری آن ها به مجموعه ما حائز اهمیت است.
در این جا به بیان چند راهکار ساده برای کم کردن هزینه ها می پردازیم:
1) محصولات خود را ردیابی کنید: در زنجیره تامین محصولات خود به سرعت دنبال علت اصلی پائین بودن کیفیت محصول خود بگردید و آن را شناسایی کنید. شاید بتوان گفت: یکی از بزرگ ترین چالش های مدیران، شناسایی مشکلات در زنجیره تامین است و این به خودی خود می‌تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی در مجموعه شما شود.
• گزارش های کنترل کیفیت محصولات را با دقت بررسی کنید.
• در مورد خطرات احتمالی که می تواند منجر به آسیب محصولات و یا از دست دادن آن ها شود آگاهی کامل داشته باشید و از به وجود آمدن خطرات احتمالی پیشگیری کنید.
• مراحل تولید را برای تامین کنندگان زنجیره محصولات خود به طور کامل توضیح دهید.
2) داده های معتبر جمع آوری کنید: در یک نظرسنجی که در سال 2018 انجام گرفت، تنها 15% از پاسخ دهندگان بر این باور بودند که مجموعه‌ها به تنهایی قادر به انجام بررسی صحت و دقت اطلاعات خود هستند و بقیه اعتقاد داشتند که جمع آوری اطلاعات قابل استناد کاری دشوار است. ضبط دیجیتالی داده‌ها، یک ابزار بسیار مهم و کارامد به منظور افزایش دقت اطلاعات جمع آوری شده است که می تواند مدیران را مجاب به قابل اعتماد بودن اطلاعات ثبت شده کند، پس از درست بودن آن ها اطمینان کامل یابید و هرچه آگاهانه تر آن ها را جمع آوری و ارائه دهید.
3) اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی به موقع انجام دهید: اطلاعات مجموعه خود را به طور مستمر جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید.
ابتدا به بررسی اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی می پردازیم تا بهتر بدانیم په موقع نیاز است وارد عمل شویم:
– اقدامات اصلاحی: مشکلات اصلی که باعث پایین آمدن کیفیت محصول شده را بررسی کنید تا بتوانید هر چه سریع تر در پی حل آن ها برآیید.
– اقدامات پیشگیرانه: علت وقوع مشکلات را ریشه یابی کنید و به با هم فکری تیم خود به تجزیه و تحلیل آن ها بپردازید. این امر باعث صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه های جانبی شما می شود، پس از آن غافل نشوید.
4) آموزش های مفید برای مجموعه خود: با آموزش حرفه ای تیم خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که احتمال بازتولید محصولات شما بسیار کم است و هزینه دوباره کاری به حداقل میزان خود می رسد. شما با ارائه آموزش های الکترونیکی و یا آموزش‌هایی که به صورت حضوری در محل در خصوص استانداردهای یک برند و مقررات بین المللی به اعضای تیم خود می دهید، می توانید به بهترین شیوه آن ها را مجاب به رعایت دستورالعمل ها کنید.
مهارت های افراد را شناسایی و ارزیابی کنید. از طریق برگزاری دوره های آموزشی که منجر به صدور گواهینامه می‌شود مهارت های افراد را ارتقاء دهید. مشاهده فیلم‌های آموزشی در خصوص آزمایش‌ها نیز از موارد شایان توجه است.
5) بررسی دوره ای کیفیت محصولات توسط سوم شخص: اگر تامین کنندگان محصولات شما، افرادی کاملا قابل اعتماد هستند که به طور پیوسته با آن‌ها همکاری می‌کنید هم باید مورد ارزیابی قرار گیرند و این حاکی از اهمیت این موضوع دارد و نباید این تصور را در آن‌ها ایجاد کند که شما به آن‌ها بی اعتمادید، بلکه باید به این باور برسند که شما خواهان تشخیص زودهنگام مشکلات احتمالی هستید و می‌خواهید با آن‌ها رابطه تجاری بلند مدت که منفعت هر دو طرف در آن است داشته باشید. از تاسیسات خود بازرسی به عمل آورید: از این که تجهیزات و فرآیندها با استانداردهای تولید شما تطابق دارند، اطمینان کامل حاصل کنید.
کیفیت محصولات خود را به طور بازه ای بررسی کنید و از طریق برگزاری جلسات با اعضای تیم خود درباره ی مشکلات پیش آمده و روش‌های حل آن به گفت و گو بنشینید.
6) مدیریت اسناد: گزارش‌های مرتبط با کیفیت محصولات خود را به دقت مورد بررسی قرار دهید. باید بپذیریم که یک سیستم مدیریتی ناکارآمد کنترل کیفی محصولات می‌تواند مشکلات فراوانی را ایجاد کند که منجر به افزایش هزینه‌ها می‌شود. پس برای جلوگیری از این هزینه‌های اضافی، کسب و کار شما به راه حل‌هایی نیاز دارد که در این جا به آن‌ها می پردازیم:
• قراردادها، دستورالعمل ها، شیوه نامه ها، گزارش ها و مقررات را با دقت بخوانبد.
• برای حل مشکلات پیش آمده سریع وارد عمل شوید که ممکن است با اقدامات اصلاحی که پیش تر به آن اشاره کردیم همراه باشد.
• با تامین کنندگان خود در تعامل باشید، اطلاعات به روز از استانداردهای خود را به آن‌ها بدهید و آن‌ها را در جریان روند کاری خود قرار دهید.
• موانع و عیوب موجود را هر چه سریع تر شناسایی کنید و مسیر درست را بیابید و در آن گام بردارید.
مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد، از جمله موارد بسیار مهم در یافتن هر چه سریع تر مشکلات احتمالی در چرخه تولید شماست که ممکن است منجر به تولید محصولات بی کیفیت شود، پس از آن‌ها غافل نشوید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید