استفاده از فرصت طلایی بازی های کامپیوتری در صنعت مد

0

ونس، بالنسیاگا و بنفیت کازمتیکس در بین برندهایی هستند که وارد صنعت چند میلیارد دلاری بازی های کامپیوتری شدند تا مخاطبان را بیش از پیش مجذوب تولیدات خود کنند و در نتیجه آن‌ها موفق به جذب مخاطبان در حال افزایش بازی ها در سطح جهانی شدند.
جدیدترین مطالعه ی موردی بیزنس آو فشن به بررسی این موضوع پرداخته است. به گفته‌ی ریتمن، سرپرست شرکت اکسنچر، “برای بسیاری از افراد شگفت انگیز است که بازی های کامپیوتری صنعتی به مراتب بزرگتر از مجموعه صنایع فیلم و موسیقی دارد.” درحالیکه تخمین میزان درآمد حاصله از صنعت بازی متغییر است، به عقیده ی صاحب نظران درآمد مستقیم این صنعت بین 180 تا 200 میلیارد دلار است که شامل فروش کنسول های بازی، بازی ها، سخت افزارهایی مانند دسته های بازی و درآمدهای کسب شده از خریدهای درون بازی و تبلیغات است. در مقایسه، درآمد صنعت سرگرمی جهانی، متشکل از هنرهای نمایشی و نمایش خانگی، پیش از همه‌گیری کرونا از مرز 100 میلیارد دلار گذشت و در همین زمان، رشد بازار جهانی موسیقی به 5.9 میلیارد دلار رسید.
این اعداد میزان رشد فزاینده‌ی بازی های کامپیوتری را در نیمه‌ی قرن اخیر به خوبی نشان می‌دهند. در حال حاضر، مشاهده ی نحوه ی بازی کردن افراد در پلتفرم های پخش زنده بازی یک سرگرمی به حساب می‌رود و شرکت های بازی های کامپیوتری برای جلب مخاطب در رقابت تنگاتنگی با دیگر انواع سرگرمی ها هستند. به نقل از نتفلیکس مخاطبان بیش از اینکه به تماشای شبکه ی HBO بپردازند، در حال بازی فورت نایت هستند.
از دهه های گذشته برندهای مد و ورزش از فرصت های تبلیغاتی صنایع فیلم، ورزش و موسیقی استفاده ی زیادی کرده اند؛ تصور اینکه نایکی بدون مایکل جردن کفش های ورزشی خود را معرفی کند ممکن نیست. بازی های کامپیوتری، در مقایسه، رسانه‌ای بسیار تازه به حساب می‌روند و تنها در چند سال اخیر توجه صنعت مد را به خود جلب کرده اند.
از دلایل جذابیت این رسانه در صنعت مد می‌توان به پتانسیل بالای کسب درآمد از فروش لباس‌ و دیگر محصولات در بازی‌ها اشاره کرد. حتی مهم تر از این، بازی ها این امکان را فراهم می‌کنند تا در این رسانه ی مجازی که افراد هر روز زمان بیشتری را در آن سپری می‌کنند، خود را به مخاطبان معرفی کرده و شرکت های خلاق بتوانند تجاربی جذاب و تعاملی متفاوت با آنچه تاکنون در دیگر رسانه‌ها وجود داشته، بیآفرینند.
علاوه بر این، در ماه اخیر توجه بسیاری از افراد به متاورس جلب شد. عبارتی که یادآور داستان های علمی تخیلی و امکان حیات در فرم دیگری از واقعیت است. شرکت های مد پیشرو در تجارت الکترونیک در این میان علاقه به عقب ماندن از این فرصت طلایی نداشته و در نتیجه در تلاش برای ورود و ماندگاری در این رسانه هستند. پرو‍ژه ی کفش های اسکیت بورد ونس در بازی های روبلوکس، ورود DNA بالنسیاگا در فورت نایت و رویکرد متفاوت LVMH در تویچ، پلتفرم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید