به گزارش بیزنس آو فشن، برای جذب بازار 277 میلیون دلاری مادست فشن، برندها باید فراتر از خاورمیانه، به بازارهای درحال رشد اندونزی و مالزی در جنوب شرقی آسیا توجه ویژه داشته باشند.
بیش از یک دهه از ورود مادست فشن به دنیای تجارت می‌گذرد اما هنوز تعریف درستی از آن که بتواند همه را راضی نگه دارد، وجود ندارد. “سادگی یک امر شخصی است.” این را یوسف، موسس برند مادست فشن کوالالامپوری، می‌گوید: “برای من حجاب داشتن با پوشیدن لباس‌های گشاد یا شلوار جین تنگ امری عادی است اما برای بعضی از دوستانم نداشتن حجاب و پوشیدن لباس‌های بی آستین مشکلی ندارد.” او با این دید در سال 2010 موسس برند حجاب فشنی شد که لباس هایی مناسب دیدارهای روزمره در محیط کار و یا مهمانی تولید می‌کند.
با توجه به گزارش اقتصاد جهانی اسلامی در سال‌های 2020 و 2021، بازار مالزی تنها یک نمونه از بازارهای فعال دارای پتانسیل سرمایه‌گذاری است. مالزی توانسته بیش از انتظار با مغتنم شمردن فرصت هایی، مانند هفته ی مد کوالا لامپور، تاثیر بسزایی در بازارهای جهانی داشته باشد. با این وجود، برای برندها یک بازار ایده‌آل دیگر در همسایگی مالزی وجود دارد؛ اندونزی.
اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت جهان است و با توجه به اینکه 87 درصد جمعیت آن مسلمان و تعداد بسیار زیادی از زنان لباس های ساده و پوشیده را ترجیح می‌دهند، این کشور تبدیل به کانون مادست فشن شده است. یوسف معقتد است: “من اگر صاحب برندی در اندونزی بودم هیچ جای دیگری را برای سرمایه‌گذاری انتخاب نمی‌کردم.”
از 25 تا 28 نوامبر 2021 در هفته‌ی مد جاکارتا برندهای مادست فشن مانند نجانی، ریامیراندا، نورزهرا و هاتاکو در میان دیگر برندها حضور یافتند. در این رویداد، همزمان، هفته‌ی مد مسلمانان جاکارتا، JMFW، با شرکت فعال 36 برند مادست فشن برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید