گزارشی از برنامه های برگزار شده در نمایشگاه مجازی INNOVATE
برگزاری رویداد مجازی شبکه ی جهانی اطلاعات منسوجات (WTiN)، اینوویت 2021 با شعار هفته ی نوآوری منسوجات، در پی حضور شرکتهای نوآور، غرفه داران و بازدیدکنندگان یک موفقیت بزرگ خوانده شد. در این رویداد که از 25 تا 29 اکتبر برگزار شد، بیش از 60 غرفه دار و تقریبا 10000 بازدیدکننده در طول مدت برگزاری شرکت کردند که تعداد شرکت کنندگان بیشتر از اینوویت سال گذشته در اوج همه گیری کرونا بود.
نمایشهای زنده و گفتگوهای برخط نیز که شامل نمایش محصول، سخنرانیهای فنی و سمینارها بود با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شد و بیش از 15000 نفر از آن استقبال نمودند.
اینوویت موجب برقراری ارتباط بین نوآوران سراسر دنیا شد و بازدیدکنندگان این فرصت را داشتند تا جدیدترین محصولات غرفه داران را مشاهده کنند و نظر خود را از طریق امتیاز دادن از جالب تا متحول کننده، بیان کنند. Makalot Industrial’s WIIM Pro Sports: EMS نوآورانه ترین غرفه و بعد از آن جوهرهای پیگمنتی جت DuPont™ Artistri® XITE P2700 و بیندر ثبت اختراع شده ی VELCRO® Brand SLEEK & THIN™ Fastener به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.
مارک جاویس
گواهی پیشگامان در اینوویت WTiN به شرکت کنندگانی که در هاب بیشترین امتیاز را گرفتند، اعطا شد.
ترتیب پیشگامان امسال اینوویت به قرار زیر است:
Andersn Enterprises Ltd
Beaver Paper Group
Canapa Paper Technologies
Colorobbia España
DuPont
Evonik Operations GmbH
General Silicones
Kornit Digital
Makalot Industrial
Ricoh Company Limited
Roland DG
Velcro Europe, S.A
غرفه داران
لیست هیجان انگیز ارائه دهندگان رویداد شامل ریکو (حامی رویداد)، اپسون (حامی همایش)، سان کمیکال، دوپونت، AFFOA، ایتما، Oerlikon، ولکرو، پلی جین، ایوانیک، کونیت دیجیتال، لوبریزول، دورن برن جی سی اف، کالرجت، بین کیو متریالز، فدراسیون منسوجات تایوان، لوریس بلینی، رولند دی جی و تعداد دیگری از ارائه کنندگان بود.
فردریک ونینگر، مدیر اجرایی کنگره ی جهانی الیاف در شهر دورنبرن گفت: ” این برنامه بسیار جذاب است و امکان ایجاد ارتباطات برای علاقه مندان را به خوبی میسر میکند.”
مایک ونگ، از متخصصین فدراسیون منسوجات تایوان، گفت: ” بازخورد بسیار مثبتی از غرفه داران درباره ی اینکه WTiN چگونه بازدیدکنندگان گوناگونی را از صنعت و بخش فناوری دعوت به شرکت در این نمایشگاه فوق العاده کرده بود، گرفتیم. باز هم از شما متشکریم و برای شرکت در رویداد بسیار خوب شما در دفعات بعدی مشتاق هستیم.”
همچنین در خلال این رویداد شاهد تعداد زیادی معرفی محصول و اعلانهای تبلیغاتی بودیم. برای مثال، ریکو اعلام کرد با متخصصین OEM چاپ مستقیم روی پارچه (دی تی جی) در Aeoon Technologies در حال همکاری است. این شراکت، بر طبق گفته ی شرکت ها، با هدف پیدا کردن راه حل برای بازاری است که فعالانه حامی تامین کنندگان خدمات چاپ دیجیتال با استراتژیهای رشد همه جانبه هستند. با توجه به عقیده ی ریکو، این امراین امکان را به آنها میدهد تا بر گسترش دی تی جی در بازارهایی با بازدهی بالاتر و پایداری و مقرون به صرفه بودن تمرکز بیشتری داشته باشند.
علاوه بر این، سان کمیکالز متخصص در زمینه ی رنگ جوهر پیگمنت زنیا پرل را برای استفاده ی سریع صنایع در اینوویت 2021 معرفی کرد. این جوهرها، که شامل جوهر با ویسکوزیته ی متوسط و بالا برای چاپگرهاست، پس از ارزیابیهای دقیق بازار و نیازهای اختصاصی مشتریان، به ویژه به منظور افزایش ثبات، سازگاری، یکنواختی رنگ و عملکرد ممتاز چاپ عرضه شدند.
همایش اینوویت
بخش برجستهی هفته ی نوآوری منسوجات، برگزاری همایشهای تخصصی بود که در طی هفته ی برگزاری تقریبا 3500 بازدیدکننده داشت. این رویداد مجازی شامل سخنرانان اصلی، میزگردهای تخصصی، گفتگوهای دوستانه و پرسش و پاسخ با افراد اصلی صنعت مانند یوراتکس، انجمن ملی پارچه و پوشاک چین، و مجمع جهانی اقتصاد بود.
در طول کنفرانس تعداد زیادی از موضوعات مورد بحث قرار گرفتند. این موضوعات شامل پایداری، تعامل، چالش صنعت در زمینه ی بحران عدم وجود نیروی متخصص، مشکلات زنجیره ی تامین و خط مشی دولتها بودند.
وبینار اینوویت 2021
• پایداری
یک موضوع تکرارشونده در صنعت پارچه و پوشاک، پایداری، موضوع اصلی گفتمانها در این همایش بود. نمایندگان سخنرانی آغازین را از زبان Xu Yingxin، نائب رئیس انجمن ملی پارچه و پوشاک چین، درمورد برنامهی بخش نساجی و پوشاک چین با هدف کاهش تغییرات آب و هوایی شنیدند. در روز سوم و نهایی این رویداد، در میزگرد متخصصان مواد (در هر دو مورد الیاف بشر ساخت و طبیعی)، با میزبانی فردریک ونینگر، مدیر اجرایی، کنگره ی جهانی الیاف دورنبرن درباره ی نیاز مبرم به افزایش پایداری در بازار الیاف بحث شد که این حصول امر به جز با کنار گذاشتن تفاوتها و رقابت و همکاری همه جانبه میسر نمی شود.
• تعامل
در حقیقت، تعامل به عنوان نیاز در یک صنعت نساجی و پوشاک پایدار توسط بسیاری از افراد در همایش بیان شد. نه تنها در این مورد، بلکه برای نوآوریهای آینده نیز این ضرورت وجود دارد. به عنوان مثال، شهر لیدز در بریتانیا و هند در حال تعامل برای حصول اطمینان از نوآوریهای بیشتر در صنعت نساجی و پوشاک و هم چنین در مشارکت برای رفع مشکل عدم وجود نیروی متخصص هستند. علاه بر این، در گفتگوی دوستانه شرکت تکنولوژی زنجیرهی تامین کیو آی ام ای در مورد چگونگی اهمیت اطلاعات و شفاف سازی در تضمین زنجیره تامین برای آینده و همچنین عمیق تر شدن رابطهی تامین کننده و خریدار بحث شد. نتیجهی بحث همکاری گروهی به منظور اطمینان پیدا کردن از تداوم زنجیرههای تامین و توانایی بیشتر در کنترل بی نظمی بود، مانند اتفاقاتی که در شروع سال 2019 با گسترش پاندمی کرونا رخ داد.
• عدم وجود مهارت
داشتن تعامل به منظور کاهش عدم وجود نیروی ماهر ضروری است، این همایش نشان داد که عدم داشتن مهارت برخلاف آنچه پنداشته شده است، تنها در آمریکا و بریتانیا شایع نیست، بلکه یک مسئلهی جهانی است که ملتهای بزرگ تولیدکننده مانند هند نیز در تلاش برای پیدا کردن افراد با مهارتهای مورد نیاز در صنعت جهانی نساجی و پوشاک هستند و هر بخش از این صنعت، از ریسندگی الیاف نساجی گرفته تا چاپ، دچار کمبود نیروی ماهر است و حتی این نیاز در بخش منسوجات بیبافت هم به چشم میخورد. همانطور که در میزگردی تخصصی آن مطرح شد، جهان ابتدا در جذب نیروهای با استعداد دچار مشکل است. این امر در تضاد با رشد بسیار سریع بازار پارچههای بی بافت است که بر اثر افزایش استفاده در صنایع پزشکی و ماسکهای صورت از زمان شروع همه گیری به وجود آمده است. با افزایش روز افزون تولید آن در صنعت نساجی، این نگرانی وجود دارد که بدون انجام اقدامی اساسی، در بخش اشتغال این قسمت دچار مشکل است.
مارک جارویس، مدیر اجرایی، WTiN، میگوید: “اینوویت 2021 نشان داد که رویدادهای مجازی چگونه میتوانند پربازده و درگیرکننده باشند و ما مفتخریم که این تعداد بازدیدکننده در اینوویت 2021 داشتیم و مهمتر از این، تعداد زیادی غرفه دار بسیار خوب و سخنرانانی که کمک کردند تا پلتفرم به صورت آنچه امروز شاهد آن هستیم، قوی و جذاب باشد.”
“هفتهی اخیر این امر را تصریح کرد که نوآوری کلید صنعت-در تمام زمینه ها- برای شکوفائی است و ما برنامه داریم تا این کار را با اینوویت در آینده ادامه بدهیم و بیان کرد که ما برای اعلام زمان اینوویت بعدی بسیار هیجان زده ایم.” همچنین این رویداد بزرگ جهانی توسط ریکو و همایش اینوویت توسط اپسون حمایت شد.